2015. január 26., hétfő

Pannonhalma kálvária

Mindenki keresztútja - a hivatalos elnevezése.
A gyönyörű, modern kálvária készítője Horváth György keramikus. Az alábbi képeket is tőle kaptam. A stációk anyaga gránit és acél.
„2014. őszén került átadásra a "Mindenki Keresztútja"  a Kistemplom melletti parkban, a Szent Márton szobor mögött. A kálvária magánkezdeményezésből jött létre, megvalósításában egy helyi képzőművész és több lelkes civil is részt vett….
…. Horváth György keramikus alkotása szakít a hagyományokkal: a sűrűn egymás mellé helyezett megjelenésében modern, de a hagyományos – míves – kandeláberekre emlékeztető oszlopok a keresztút egy-egy állomását jelképezik, esténként bevilágítják a park ösvényét…




Az alábbi fotókat Tanai Lajos készítette - ezúton is köszönöm!




És mert a képek olyan szépek, megmutatom közelebbről is: 












4 megjegyzés:

  1. De érdekes ez a modern kálvária! Szépek az éjszakai felvételek is!
    Nekem azért jobban tetszenek a hagyományosak :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, teljesen más stílus - de engem légiességük, eleganciájuk (már ha szabad egy kálváriára ilyent írni) - egyszóval elvarázsolt az egész. Remélem előbb-utóbb megkapom valakitől a teljes sorozatot !

      Törlés
  2. Önmagában tetszik az újszerű látásmód és a kivitelezés, de Pannonhalmára én is talán a hagyományos "régi vonalat" követtem volna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van más ennél sokkal "modernebb változatú" is. Szerintem érdekes, hogy egy művész milyen formában próbálja tolmácsolni azt az eseményt, amit mindenki másképp gondol el. Én ezt a nemesen egyszerű elrendezést és megjelentést kifejezetten elegánsnak és nagyon különösnek tartom.

      Törlés