2013. augusztus 3., szombat

Kisnyárád kálvária






A képeket „Levi”-nek köszönöm, továbbá tőle való az alábbi infó is:  http://www.templomaink.hu/index.php?muv=telepules&telep=Kisny%E1r%E1d
A Kálvária hegyen, a meredek oldal felső részén, késő barokk kápolna áll. Előtte a lejtőn Ny-ra tekintő hiányos stációk sorakoznak, amik a 18. sz. végén készültek kései historizáló terrakotta domborművekkel.

Én is jártam a helyszínen, és készítettem még pár képet. Megtudtam, hogy a kálvária stációképei eredetileg festettek voltak. Amikor ezek tönkrementek, kapták a most fent lévő, azonban sajnálatos módon nem teljes, agyag dombormű stációképeket, melyek eléggé rossz állapotban vannak már. A kálváriadombot szépen rendben tartják, azonban kálvária-járás, az elöregedő lakosság miatt már nincs. Nem valószínű, hogy a stációképek a közeljövőben kicserélésre kerülnek.

Érdekességként megtudtam, azt is, hogy 1915-ben Schiszlerné kezdte meg a stációk építését. Minden évben néhányat építtetett. A 9. stációnál áll a híres nagy tölgyfa. Ezt a fát a monda szerint az 1726-os évben a németek egy makk formájában hozták magukkal és ültették el, emlékül a régi hazából. A szép nagy lombkoronájú fa a mai napig látható.

"Babarci tekergő"-nek köszönöm az alábbi szép videó-összeállítást:
A videó lejátszásához Google Chrome szükséges !

Ezek Levi képei:













Saját fotók:






































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése